Voeding en vitaliteit deel 4

Terug naar overzicht

Voeding en periodiek vasten + Vast Wel Challenge

Schrijf je in

Datum & Tijd

  • 18 juni 2022
  • 20.00 uur – 21:00 uur

Locatie

  • Online Webinar
  • Je ontvangt de link na de aanmelding

In deze workshop ontdek je waarom minder vaak eten per dag juist zorgt voor méér energie. Deze manier van eten wordt ook wel periodiek vasten genoemd. Hierbij vast je zestien uur en eet twee tot drie goede maaltijden in de overige acht uur. Kortom, de 16:8 methode. Door zo te eten stimuleer jij je lichaam om je vetvoorraad als brandstof in te zetten. Je krijgt door vasten meer energie, je hormonen komen beter in balans en je lichaam heeft zestien uur rust van je spijsvertering en begint daardoor aan een grote schoonmaak. Zelfs op celniveau.

Na de workshop begeleiden we je één maand met de Vast Wel challenge. Elke week ontvang je een video met kennis en tips. De eerste week staat in het teken van goede maaltijden eten, daarna bouw je je tussendoortjes rustig af. Met als naslagwerk het boek Vast Wel kun je alles nog eens rustig nalezen en de 34 zuivel- en glutenvrije recepten uitproberen.

Voor wie?

  • Voormalig revalidant, ouders- familie en/of vrienden
  • Leeftijd vanaf ±16 jaar
  • Exclusiecriteria voor de Vast Wel Challenge:
    • Als je last hebt van bloeddrukwisselingen
    • Als je vermoeid bent in de ochtend
    • Als je last hebt van glucose intolerantie of vaak wisselende glucosespiegels

Wat kan ik verwachten van de Vast Wel challenge?

  • Elke week één video met uitleg én een opdracht voor die week.
  • Twee bonusvideo’s in week 4.
  • Een weekmenu met 21 maaltijden zonder gluten en zuivel maar met volop voedingsstoffen en smaak
  • Het boek Vast Wel van Brenda en haar collega Marieke
  • Altijd toegang tot de online training. Ook na afloop van de vier weken kun je de video’s terugkijken.
  • Na 2 weken en na 4 weken een digitaal evaluatiemoment. Mailcontact is altijd mogelijk.
  • Meer energie 😊